Více než 52 procent tržeb rychloobrátkového zboží tak v ČR připadá ze slevových akcí, v roce 2009 to bylo jen 35 procent. "Podíl tržeb realizovaných ve slevových akcích stále roste," uvedl komerční ředitel společnosti Nielsen David Vacl.
Již téměř tři čtvrtiny bylinných likérů, rumu, kávy a mléka se prodají ve slevách. V případě drogistického zboží se v akčních nabídkách nejvíce prodávají aviváže, prací prášky, plenky, toaletní papír a sprchové gely.
Tržby v největších tuzemských obchodních řetězcích s 1000 a více zaměstnanci dosáhly loni 280 miliard korun, o pět miliard meziročně víc. Podle studie Growth Reporter se v roce 2016 zvýšily ceny rychloobrátkového zboží v maloobchodě napříč 21 evropskými zeměmi jen o jedno procento, což je nejpomalejší růst za posledních šest let. V roce 2016 byla hodnota průměrného evropského nákupního košíku s rychloobrátkovým zbožím vyšší o 41 procent než v roce 2006, přičemž množství nakoupeného zboží narostlo o 11 procent.
Spotřeba v Evropě nejvíce rostla loni na Slovensku (o 3,4 procenta) a v ČR (o 3,1 procenta). "Za vyšší spotřebou obou zemí je nutné vidět kromě klesající nezaměstnanosti a růstu HDP i jeden z největších poklesů průměrné ceny prodávaného zboží v rámci evropských zemí - v České i Slovenské republice to bylo v roce 2016 až -0,7 procenta," dodal Vacl.